Volvo Cars, yenilenen tasarım ve teknolojileriyle SUV modeli XC90’ı Türkiye‘de tanıttı.
Amiral gemisi XC90’ın teknik ve tasarım yeniliklerinin tanıtıldığı basın toplantısı, İstanbul’da düzenlendi. XC90 B5 Mild Hybrid modeli sınırlı sayıda 6 milyon 790 bin lira, XC90 T8 Plug-in Hybrid modeli ise 7 milyon 570 bin lira fiyatıyla satışa sunulacak.
Hibrit ve elektrikli sürüşe olan geçiş stratejisini güçlendiren XC90, hem tasarım hem de teknoloji alanında önemli iyileştirmelere sahip. Araç, üstün güvenlik özellikleriyle de dikkat çekiyor.
2002 yılında Türkiye’de tanıtılan XC90, o zamandan bu yana toplam 17 bin 437 adet satış rakamına ulaştı.
Yeni XC90, sağladığı güvenlik özellikleri ve kullanıcı deneyimiyle öne çıkarken, 7 koltuklu yapısı ile yolculara geniş alan ve konfor sunuyor.
XC90 Plug-in Hybrid, WLTP test sonuçlarına göre tek şarjla 69 kilometreye kadar tamamen elektrikli menzil imkanı sağlıyor. Bu sayede günlük seyahatlerde sıfır egzoz emisyonu sunabilmektedir.
Hibrit motor sistemi, gerektiğinde içten yanmalı motorla birleşerek 800 km’den fazla menzil sunabiliyor.
2024’te premium segmentte plug-in hybrid satışları ile dikkat çeken Volvo Car Türkiye, XC90 Plug-in Hybrid modeli ile bu başarısını sürdürmeyi amaçlıyor.
XC90, gelişmiş güvenlik kafesi ve kapsamlı aktif güvenlik özellikleri ile tasarlanmış en güvenli otomobillerden biri olarak öne çıkıyor.
Radar ve ön kameraları, karşı şeride girme durumlarını algılayarak çarpışma riskini önlemek için sürücüyü kendi şeridine yönlendirebilirken; diğer araçlarla, yayalarla ve bisikletlilerle olan çarpışmaları önlemek amacıyla frenleme ve yönlendirme özellikleri sunuyor.
Yeni XC90’daki her amortisör, yol koşullarına mekanik olarak uyum sağlayarak konforu ve dengeyi optimize ediyor.
Havalı süspansiyon seçeneği, sürücünün isteğine bağlı olarak otomobilin yerden 20 mm alçalmasını veya 40 mm yükselmesini sağlamakta; bu durum, daha rahat giriş-çıkış, yüksek hızda aerodinamik sürüş ve engebeli arazilerde ek sürüş yüksekliği gibi avantajlar sunuyor.
Dış tasarımda dikkat çeken yenilikler arasında yeni ön ızgara tasarımı, koyulaştırılmış arka lambalar, güncellenmiş ön tampon ve çamurluklar yer alıyor.
Yeni XC90’ın dış görünümünde modern çizgiler öne çıkıyor. İç mekanda ise 11,2 inç yüksek çözünürlüklü bilgi-eğlence ekranı, kullanıcı dostu bir deneyim sağlamakta.
Piksel yoğunluğu yüzde 21 artırılmış olan bu ekran, haritalar, medya ve telefon gibi sıklıkla kullanılan uygulamaları ana ekranda sunarak görüntü kalitesini artırıyor.
Dış tasarımda sunulan yeni Mulberry kırmızı rengi, otomobile zarafet kazandırıyor.
Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Alican Emiroğlu, basın toplantısında yeni Volvo XC90’ın güvenlik, konfor ve sürdürülebilirlik alanlarında sürekli olarak daha yüksek standartları hedeflediğini ifade etti.
Emiroğlu, “Volvo Car Türkiye olarak, 2024’te premium segmentte Plug-in Hybrid satışlarında liderliğimizi başarıyla sürdürüyoruz. XC90 ise üst üste altı yıldır kendi segmentindeki liderliğini korumaktadır.” şeklinde konuştu.
Türkiye pazarında efsanevi modelin en yeni versiyonunu sunmanın gururunu taşıdıklarını vurgulayan Emiroğlu, 2025’te bir önceki yılın üzerinde satış gerçekleştirmenin hedeflendiğini belirtti.
Volvo Cars Uluslararası Pazarlar Başkanı Arek Nowinski, 2024