Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın katkılarıyla Atatürk Üniversitesi’nin ev sahipliğinde gerçekleştirilen “AI SUMMIT ERZURUM2025” etkinliğinde, yapay zeka üzerine sektör temsilcileri, akademisyenler ve kamu kurumları bir araya geldi.
Atatürk Üniversitesi ATASOFT Kulübü tarafından 15 Temmuz Milli İrade Salonu’nda organize edilen toplantıya, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü Başkanı Prof. Dr. Üstün Özen, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanı Buğra Ayan, Artiwise Kurucu Ortağı ve Genel Müdürü Tanel Temel, Monster Notebook Kurucu Ortağı ve Üst Yöneticisi İlhan Yılmaz, TOFAŞ Ürün ve Kalite Mühendisliği Departmanı Başkanı Özcan Çavuşoğlu, akademik kadro ve öğrenciler katılım gösterdi.
Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) Derneği Başkanı Prof. Dr. Özen, etkinliğin açılışında yaptığı konuşmada, bölümlerinin Türkiye’deki YBS alanındaki akademisyen ihtiyacını karşılamak amacını taşıdığını ifade etti.
Özen, yapay zekayı “çağımızın en büyük yıkıcı teknolojisi” olarak tanımladı. Bu tür teknolojilerin, iş yapma şekillerini köklü bir şekilde değiştiren doğasına dikkat çekerek, bunu “tuşlu telefondan akıllı telefonlara” geçiş örneği ile açıkladı.
Eski teknolojilerin yerini yeni teknolojilere bırakmanın kaçınılmaz bir gereklilik haline geldiğini vurgulayan Özen, bu açıdan yapay zekanın yıkıcı bir teknoloji olduğunu belirtti.
Özen, yapay zekanın aynı zamanda gelişen teknolojilere yön verdiğini de sözlerine ekledi.
Özen, “Belki de bu çağda yaşadığımız en büyük yıkıcı teknoloji yapay zeka teknolojileridir çünkü kapsamı geniş.” diyerek, yapay zekanın geçmişin en önemli paradigma değişimlerinden birini temsil ettiğini ifade etti. Tekerleğin icadından elektriğe, internetten mobil devrime kadar birçok teknolojik sıçrama yaşandığını ancak hiç birinin yapay zeka kadar etkili olmadığını dile getirdi.
Bugün sağlık, sanayi, tarım, eğitim ve haberleşme alanlarında yapay zekanın dönüştürücü etkilerine tanıklık edildiğini söyleyen Özen, bazı mesleklerin ortadan kalkarken yeni iş tanımları ve becerilerin ortaya çıktığını vurguladı.
Programın ilerleyen bölümlerinde katılımcılar ve sektör liderleri “Müşteri Deneyiminin Geleceği: Yapay Zeka ile Sesinizi Duyurun” konulu sunumlarını gerçekleştirdi.
Etkinlik, yarın farklı sunumlar ve oturumlarla devam edecek.