Uşak’ta 2024 yılı içerisinde Tüketici Hakem Heyetine yapılan başvuru sayısı 3 bin 163 olarak kaydedildi. Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Uşak Şube Başkanı Utku Demiröz, bu bağlamda Tüketici Hakem Heyeti ofisini ziyaret etti. Demiröz, ziyaretinde tüketici mağduriyetlerini önlemek adına dikkate alınması gereken önemli noktaları vurguladı ve yönetmelik gereği başvuruların 6 aylık süre zarfında sonuçlandırılması gerektiğini, ancak gerçekte başvuruların ortalama 2 ay içerisinde tamamlandığını belirtti.
TÜKODER Uşak Şube Başkanı Utku Demiröz, Ticaret İl Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren ve yenilenen modern çalışma alanına sahip Tüketici Hakem Heyeti ofisini ziyaret etti. Bu ziyarette Demiröz’e Uşak Ticaret İl Müdürü Abdül Hafız Bozdağ eşlik etti. Müdür Bozdağ’a teşekkür eden Demiröz, “Türkiye genelinde her ilde Tüketici Hakem Heyetleri mevcut, ancak kendi ofisine sahip olan ve hızlı çalışma imkânı sunan tek heyet Uşak’tadır. Müdürümüz ve çalışma ekibi büyük bir özveriyle görevlerini icra ediyor. Bizler de bu başarılarına şahidiz. Uşaklı tüketiciler adına tüm yöneticilerimize ve Tüketici Hakem Heyeti’nin personeline teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.
Uşak’ta 2024 yılı içerisinde yapılan başvurulardan 3 bin 107’sinin karar bağlandığı belirtiliyor. Uşak Tüketici Hakem Heyeti tarafından paylaşılan verilere göre, başvuruların sektörlere göre dağılımı şu şekildedir: Abonelik Hizmetleri Sektörü 372, Finansal Hizmetler Sektörü 553, Perakende Ticaret Sektörü bin 819, Turizm Hizmetleri Sektörü 58, Ulaşım, Sağlık ve Eğitim Hizmetleri Sektörü 140 ve diğer hizmetler 121 olarak sıralanmaktadır.
Demiröz, tüketicilerin mağduriyet yaşamaması adına önemli bilgiler de paylaştı. 2 kadrolu ve 3 görevlendirmeli raportörle hizmet veren Tüketici Hakem Heyetinin başvurularının tamamen ücretsiz olduğunu belirten Demiröz, bilirkişi ücreti gerektiren durumların Ticaret Bakanlığı tarafından karşılandığını kaydetti. Ayrıca, Tüketici Hakem Heyetleri Yönetmeliğinde başvuruların 6 aylık bir süre içinde sonuçlandırılması gerektiği ifade edilmesine rağmen, uygulamada bu sürenin ortalama 2 ayda tamamlandığını dile getirdi. Tüketici uyuşmazlıkları başvurularının, Tüketici Hakem Heyetlerine şahsen, E-Devlet üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) aracılığıyla ya da Alo 175 Tüketici İletişim Hattı üzerinden yapılabileceğini hatırlatan Demiröz, tüketicilerin mağduriyet yaşamamaları için bazı önemli önlemlerin alınması gerektiğine dikkat çekti. Bu bağlamda, satış işlemlerinin yapıldığı yerlerin yetki belgelerinin kontrol edilmesi, sözleşme ve cayma bildirim formlarının saklanması, internet üzerinden alışverişlerde güvenilir sitelerin tercih edilmesi ve alışveriş belgelerinin muhafaza edilmesinin büyük öneme sahip olduğunu ifade etti.