1. Haberler
  2. EKONOMİ
  3. Ticaret Bakanlığı’ndan Reklamlara 30.2 Milyon TL Ceza!

Ticaret Bakanlığı’ndan Reklamlara 30.2 Milyon TL Ceza!

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, tüketici yorumları ve finansal hizmetlere yönelik reklamlarda toplam 30,2 milyon TL tutarında para cezası ve çeşitli yaptırımlar uyguladı.

Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre, 14 Şubat 2025 tarihinde gerçekleştirilen 354 sayılı toplantıda, 205 dosyadan 183’ü mevzuata aykırı bulunmuş. Bunun yanı sıra 1 dosya hakkında tedbiren durdurma kararı alınmış. Mevzuata aykırı bulunan dosyalar için durdurma cezasıyla birlikte toplamda 30,2 milyon TL idari para cezası uygulanırken, 37 dosyada da tüketici mağduriyetlerinin önlenmesi amacıyla erişim engeli tedbiri konulmasına karar verilmiştir.

Toplantıda, tüketicilerin ekonomik tercihlerini etkileyen reklam ve ticari uygulamalar üzerinde durulmuş. Özellikle tüketici yorumları, internet sitesi tasarımı ve finansal reklamlara değinilmiş.

KAYNAĞI DOĞRULANMAMIŞ TÜKETİCİ YORUMLARINA İNCELEME

Alışverişlerde, özellikle internet üzerinden yapılan satın alımlarda, tüketici yorumlarının ve derecelendirme uygulamalarının önemi giderek artmış durumda. Bu nedenle, tüketicilerin bu yorumları yapma yükümlülüğü bulunan firmalara, sadece ilgili mal veya hizmeti satın alanlar tarafından yapılmış yorumların yayınlanması gerekliliği konusunda bir doğrulama yükümlülüğü getirildi.

Reklam Kurulu tarafından incelenen bir olayda, bir firmanın “Tesis Yorumları” kısmında yer verdiği yorumların, gerekli doğrulama yapılmadan “Google” sistemlerinden edinildiği belirlenmiştir. Bu durum, Google üzerinden yorum yapma yetkisi olmayan kullanıcıların sahte yorumlar bırakabilmesi ya da hizmet almadığını iddia edenlerin gerçek durumunu kanıtlayamaması gibi sorunlara yol açmaktadır. Dolayısıyla, bu tür manipüle edilmiş yorumların yayınlanması, haksız ticari uygulama olarak değerlendirilmiş ve firma hakkında durdurma cezası ve idari para cezası verilmiştir.

“KARANLIK TİCARİ TASARIMLAR”A İLİŞKİN DENETİMLER DEVAM EDİYOR

Karanlık ticari tasarımlar, çevrimiçi platformlarda tüketicilerin rasyonel kararlar almasını engelleyerek, onların ekonomik davranışlarını olumsuz etkileyen uygulamalar olarak tanımlanıyor.

Rekabet Kurulu, karanlık ticari tasarımlar kullanarak tüketicileri yanıltan firmalara yönelik idari yaptırımlar uyguluyor. Bu ay gerçekleştirilen toplantıda, tüketicilerin iptal haklarını olumsuz etkileyen ara yüz tasarımlarıyla yanıltan firmalar hakkında durdurma ve idari para cezası verilmesine de karar verilmiştir.

KAMPANYALARA YAPTIRIM UYGULANDI

Reklam Kurulu, finansal hizmet kampanyaları sırasında bankalar nezdinde yaptığı denetimlerde, tüketicilere sağlanan kampanyalarda ana vaadin istisnalarının yeterince belirtilmediğini tespit etmiş. Ayrıca, genel bir kampanya olmasına karşın, müşteri olmayan tüketicilere “özel” olarak sunuluyormuş izlenimi yaratan yanıltıcı reklamlara karşı durdurma ve idari para cezası uygulandığı belirtilmiştir.

Abdullah Karlıdağ

Ticaret Bakanlığı’ndan Reklamlara 30.2 Milyon TL Ceza!
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir