Sosyal medya kullanımıyla ilgili hukuki meseleler, giderek daha fazla önem arz etmektedir. Avukat Hayriye Değirmenci Yadel, Haberler.com stüdyosunda, çalışanların sosyal medya paylaşımlarının hukuki sonuçları ve gizli reklam cezaları hakkında dikkat çekici açıklamalarda bulundu.
“İŞ YERİNDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI YASAK DEĞİLSE FESİH NEDENİ OLMAZ”
İş yerlerinde sosyal medya kullanımının nasıl değerlendirileceğiyle ilgili konuşan Yadel, “Eğer bir iş yerinde sosyal medya kullanımı yasaklanmamışsa, çalışanların sosyal medyada vakit geçirmesi tek başına işten çıkarılma sebebi olamaz” sözleriyle konunun önemine dikkat çekti.
“GİZLİ REKLAMLARA 550 BİN TL’YE KADAR CEZA KESİLİYOR”
Marka olarak görünen ürünlerin sosyal medya üzerinden reklam amaçlı paylaşımının hukuki çerçeveye tabi olduğunu vurgulayan Yadel, “Eğer bir ürünü sosyal medya platformlarında paylaşıyor ve bunun reklam olduğunu belirtmiyorsanız, 550 bin TL’ye kadar para cezası uygulanabilir” şeklinde bilgi verdi.
“1 TAKİPÇİNİZ BİLE OLSA CEZA ALABİLİRSİNİZ”
Influencer olmanın bir zorunluluk olmadığına dikkat çeken Yadel, “Ticaret Bakanlığı, gelen şikayetler üzerine işlemler başlatıyor. 1 takipçiniz bile olsa, eğer bir ürün tanıtımını gerçekleştiriyorsanız ve bunu reklam olarak belirtmiyorsanız, hukuki yaptırımlarla karşılaşabilirsiniz” diyerek konunun ciddiyetine vurgu yaptı.
