McDonald’s Türkiye, çalışan memnuniyeti ve kurum kültürü konularında “Great Place to Work” sertifikasını kazanarak önemli bir başarıya imza attı. Bu gelişmeyi değerlendiren McDonald’s Türkiye Kurumsal İletişim Direktörü Tuğçe Altınsoy, “Çalışanlarımızın mutluluğu ve gelişimi, kurum kültürümüzün temel unsurlarından biridir. Kazandığımız sertifika, güven temelli ve sürekli gelişime dayanan yapımızın bir kez daha tescillenmesini sağladı. Samimi, eşitlikçi ve kapsayıcı yönetim anlayışımız, hem çalışan memnuniyetini hem de iş sonuçlarını olumlu bir şekilde etkiliyor” şeklinde konuştu.
McDonald’s Türkiye, Great Place to Work Türkiye tarafından verilen sertifikayı alarak, çalışan deneyimlerinin ve küresel standartlarda yapılan değerlendirmelerin neticesinde çalışan mutluluğu, iş yerindeki eşitlikçi ve güven ortamındaki yetkinliklerini gözler önüne serdi.
Kurumsal İletişim Direktörü Tuğçe Altınsoy, yaptığı açıklamada, “Çalışanlarımızın kariyer gelişimi ve mutluluğu, kurum kültürümüzün merkezinde yer almoda. Aldığımız bu sertifika, güven temelli ve sürekli gelişime odaklanmış yapımızı bir kez daha kanıtlıyor. Hızla büyüyen organizasyon yapımız içinde tüm çalışanlarımıza eşit fırsatlar sunmaya, şeffaf ve açık iletişimi temel prensip haline getirmeye özen gösteriyoruz. Taşıdığımız bu kültür, iş tatmini ve güven hissini artırıyor” dedi.
Takım ruhu, çalışan memnuniyetini artırdı
McDonald’s Türkiye’de, tüm pozisyonlardaki çalışanların işe başlarken ilk bir hafta restoranda eğitim almasını sağlayarak güçlü bir takım ruhu oluşturduklarını belirten Altınsoy, bu uygulamanın çalışan memnuniyetini olumlu yönde etkilediğini vurguladı. “Çalışanlarımız bizim en değerli varlıklarımız arasında. Sürekli gelişim fırsatları sunmak için kurduğumuz McDonald’s Türkiye Eğitim Akademisi, operasyondan yöneticiliğe kadar her aşamada farklı eğitim imkanları sağlıyor” ifadelerini kullandı.
Kadın çalışan oranında dikkat çeken bir başarı
McDonald’s Türkiye’nin çalışan odaklı yaklaşımı, kadın istihdamındaki performansı ile de dikkatleri üzerine çekiyor. Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı’nın (TEPAV) araştırmasına göre, yiyecek ve içecek sektöründeki kadın çalışan oranı yüzde 38,6 iken, McDonald’s Türkiye 2024 yılı itibarıyla yüzde 48,9 kadın çalışan oranı ile sektör ortalamasını geride bırakmayı başardı. Üst ve orta düzey yönetici pozisyonlarındaki kadın oranı ülke genelinde yüzde 19,6 iken, McDonald’s Türkiye’de bu oran yüzde 40,3’e ulaştı. Altınsoy, bu başarıya yönelik olarak, “8 bin çalışana ulaşan şirketimiz, özellikle gençler ve kadın çalışanları istihdam etmeyi önceliklendiren bir yönetim modeli uyguluyor. Yapılan bağımsız araştırma raporları, McDonald’s Türkiye olarak kadın istihdamını artırdıkça şirketimizin büyümesinin de hızlandığını ortaya koyuyor. Bu durum, kadın çalışanların ekonomiye katılımının şirketlerin başarısı üzerindeki etkisini göstermektedir” dedi. – İSTANBUL