Küresel ticaret alanında rekabetin yerini giderek artan bir gerilim alırken, otomotiv sektörü bu savaşın kilit unsurlarından biri haline geliyor. Özellikle ABD ve Çin’in yaşadığı çip krizi, otomotiv endüstrisinde yaptırımların gündeme gelmesine neden olurken, bu sefer İtalya dikkat çeken bir adım attı.
İtalyan Rekabet Kurumu, Amerikan menşeli Tesla, Çinli BYD, ve Alman Volkswagen ile birlikte Fiat, Peugeot, Citroen, ve Opel markalarını bünyesinde barındıran Stellantis’e karşı bir hukuk mücadelesi başlattı. Başlatılan soruşturma sürecinde, bu firmalar tarafından üretilen araçların Tüketici Yasası kapsamında potansiyel ihlalleri incelenecek. Söz konusu alanlar arasında elektrikli araçların sürüş menzili, pil kapasitesindeki bozulmalar ve standart pil garantilerindeki kısıtlamalardır.
YANILTICI BİLGİLER KONUŞULUYOR
İtalyan Rekabet Kurumu’nun açıklamalarında, şirketlerin web sitelerinde sundukları azami sürüş menzilinin hangi faktörlerden etkilendiği ve gerçekte ne kadar sürdüğünün açıklanmaksızın yanıltıcı bilgiler içermesine dikkat çekildi. Bu araçların pazarlaması sırasında görülen genel ve bazen çelişkili bilgiler, tüketicileri yanlış yönlendirebiliyor.
Aynı zamanda, bu şirketlerin web sitelerinde, tüketicilere normal kullanım sırasında pil kapasitesindeki bozulmalar ve standart pil garantisine dair gerekli şartlar veya sınırlamalar hakkında yeterli ve net bilgilendirme sağlanmadığı ifade ediliyor.
İtalya’da, dün yapılan incelemeyle birlikte BYD Industria Italia s.r.l., Stellantis Europe S.p.A., Tesla Italy s.r.l., ve Volkswagen Group Italia S.p.A. gibi şirketlerin tesislerinde İtalyan Mali Polisi’nin (Guardia di Finanza) Özel Antitröst Birimi tarafından desteklenen bir araştırma yapıldı.
